قبل
بعدی

۴ در ۱۴۰۰ با فیناپ

دومین جشنواره نهال فین‌تک

برای ثبت نام در فراخوان دومین جشنواره نهال فین‌تک کلیک کنید

در باب بازاریابی رویداد

بازاریابی یکی از فعالیت‌های اصلی هر کسب‌وکار محسوب می‌گردد. هدف اصلی بازاریابی شناسایی نیازها و یافتن بهترین راه پاسخگویی به آنها از طریق تحقیقات درباره المان‌های بازار، روندها و نظرات مشتریان است. این علم در طی سال‌های اخیر با ورود فناوری اطلاعات به دنیای کسب‌وکار دچار تغییر و تحولات فراوانی شده است. در طی دو دهه اخیر شاهد ظهور و افول مفاهیم بسیاری در دنیای بازاریابی بوده‌ایم و در کنار آنها بعضی از روش‌ها و مفاهیم توانسته‌اند که جای خود را به‌عنوان مهم‌ترین مفاهیم بازاریابی تثبیت نموده و مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در راستای پیشبرد و دستیابی به اهدافشان قرار گیرند.

مهم‌ترین دغدغه شرکت‌ها در خصوص انتخاب ابزار مناسب جهت پیشبرد برنامه بازاریابی خود در زمینه نفوذ به بازار، معرفی محصول جدید و بهبود ارزش ویژه برند خود با آن مواجه هستند، اثربخشی ابزار، تأثیرگذاری صحیح نحوه معرفی و هدف‌گیری صحیح مخاطبان است. بر این اساس مدیران بازاریابی همواره به دنبال افزایش بهره‌وری کمپین‌های سالانه خود از طریق بهینه‌سازی ابزار مورد استفاده در زمینه‌های نامبرده می‌باشند. از آنجایی که بهره‌وری بازاریابی رویداد طبق بررسی‌های صورت پذیرفته بسیار بالا است، لذا بدون اغراق می‌توان گفت که برگزاری رویداد و بازاریابی رویداد درحال حاضر به مهم‌ترین روش/ابزار بازایابی برای شرکت‌ها تبدیل شده است.

۱۴

رویداد

۳

شهر

۳۲۰۰+

شرکت کننده

۱۳۶+

سخنران

۸۰+

حامی

۵۰۵۰+

دنبال کننده

بازاریابی رویداد چیست؟

بازاریابی رویدادی یک نوع استراتژی بازاریابی است که کسب‌وکارها برای ارتقا نام تجاری (Brand)، محصول یا خدمات خود در لحظه تعامل حضوری با مشتریان استفاده می‌کنند. رویدادها می‌توانند به‌صورت آنلاین یا آفلاین برگزار شوند و شرکت‌ها می‌توانند به‌عنوان میزبان، شرکت‌کننده یا حامی مالی در این رویدادها حضور داشته باشند.

بازاریابی رویداد یکی از بهترین روش‌ها برای آگاهی از برند، افزایش تعامل با مشتری، تولید سرنخ ((Lead Generation، آموزش به مشتریان و بیش‌فروشی (Up-sell) و فروش جانبی (Cross-sell) است.

چرا بازاریابی رویداد مهم هست؟

بررسی آمارهای موجود درخصوص هزینه‌های صورت گرفته در زمینه بازاریابی رویداد در صنایع مختلف طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نشان داده که این روش برای شرکت‌ها و مدیران عامل آنها بسیار بااهمیت بوده است.

بیش از ۵۰‌ درصد هزینه‌های بازاریابی در زمینه بازاریابی رویداد بوده است و روند این هزینه‌ها در طول زمان سیر صعودی دارد.

می‌توان گفت که مهم‌ترین دستاورد بازاریابی رویداد برای کسب‌وکارها یکپارچه‌سازی، ایجاد تمرکز و گردهم‌آوردن مخاطبان جهت ارائه پیام و مطالب پیرامون موضوع اصلی برای به حداکثر رساندن پذیرش و دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده است.

" تمرکز، ویژگی اصلی بازاریابی رویداد است که از چند وجه برای کسب‌وکار خلق ارزش می‌کند "

فیناپ چگونه با استفاده از بازاریابی رویداد به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

1. تولید محتوایی جامع و به‌روز از مفاهیم و تعاریف و نقطه نظرات کارشناسان پیرامون موضوعات اصلی رویداد
2. گردهم آوردن مخاطبان هدف و کارشناسان در کنار سرمایه‌گذاران و فعالان اصلی و ایجاد فرصت شبکه‌سازی و بهره‌برداری از اثر شبکه‌ای آن
3. ایجاد فرصت خلق کانال‌ها و توسعه بازارهای جدید از طریق معرفی ایده‌ها و محصولات جدید
4. امکان بهره‌برداری از محتوای تولیدشده برای مخاطبان پس از رویداد و به حداقل رساندن هزینه‌های آموزش از طریق تولید محتوا
5. امکان فرهنگ‌سازی و افزایش اشتیاق در مخاطبان با برگزاری رویدادهای دوره‌ای (همانند اپل و سامسونگ برای معرفی پرچم‌دار جدید)
6. امکان استفاده از تمامی المان‌ها و ابزارهای بازاریابی به‌صورت یکپارچه و بهره‌برداری از ابزارهای فناوری برای به حداقل رساندن هزینه‌ها و جذب حداکثری مخاطبان

سرویس ها و خدمات بازاریابی مبتنی بر رویداد فیناپ

طراحی استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد طبق نیازهای سازمان

برنامه ریزی بودجه رویداد

برنامه‌ریزی، طراحی، سازماندهی و اجرای رویداد

انتخاب محل برگزاری رویداد و مذاکرات لازم

مدیریت حمل‌ونقل و اسکان مهمانان خارجی در صورت وجود

طراحی و بسایت رویداد

طراحی محتوای رویداد و انتخاب سخنران‌ها

طراحی و اجرای دکور رویداد

عکاسی و فیلم‌برداری از رویداد

برنامه‌ریزی و طراحی رویداد رونمایی از محصول

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی

برگزاری و پخش رویداد غیرحضوری(آنلاین)

ایده‌پردازی و ارائه راهکارهای خلاقانه برای برگزاری رویداد

تأمین و تولید محتوای رویداد

طراحی گرافیکی و هویت بصری رویداد

تبلیغات دیجیتال و ارتباطات رسانه‌ای

آیا دوست دارید فیناپ رویداد بعدی شما را طراحی، برنامه‌ریزی و عملیاتی کند؟

ما مشتاقانه منتظریم از شما بشنویم.

هدف رویداد شما، ماست