بازاریابی رویداد چیست؟
ایونتمارکتینگ: ترکیب ارزش و تجربه
تجربههای واقعی زندگی، به یادماندنیترین خاطرات را ایجاد میکنند و رویدادها نیز بخشی از این تجربههای واقعی هستند.
رویدادها بهعنوان یکی از این تجربههای واقعی، نقشی حیاتی در بازاریابی ایفا میکنند. بازاریابی رویداد به کسبوکارها این فرصت را میدهد که با ایجاد محیطی تعاملی و جذاب، ارزش بیشتری را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهند. از طریق نمایش محصولات، سخنرانیهای زنده و تعاملات رو در رو، رویدادها تأثیرات بسیار بیشتری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، زیرا این رویدادها ترکیبی از ارزش و تجربه هستند که به مخاطبان ارائه میشود.
فیناپ، بهعنوان یکی از پیشگامان بازاریابی رویداد در ایران، این اهمیت را به خوبی درک کرده و با برگزاری بیش از ۲۰ رویداد تخصصی در حوزه فینتک، به یکی از تاثیرگذارترین پلتفرمهای ارتباطی در این حوزه تبدیل شده است. رویدادهای فیناپ با ایجاد فرصتهای ارزشمند برای آشنایی مستقیم مخاطبان با کسبوکارها، امکان تعامل نزدیک و درک بهتر از شخصیت و ارزشهای برند را فراهم میکنند. این رویدادها همچنین بستری مناسب برای ایجاد و تقویت ارتباطات بین فردی ارائه میدهند که میتواند به ایجاد و تحکیم روابط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان آینده کمک کند.
فیناپ با استفاده از استراتژیهای ایونتمارکتینگ، به کسبوکارها کمک میکند تا از طریق ایجاد تجربیات منحصر بهفرد و ارتباطات معنادار، به اهداف بازاریابی خود دست یابند. این رویدادها با افزایش آگاهی از برند، تقویت تصویر برند در ذهن مخاطبان و ایجاد ارتباطات پایدار با مشتریان، نقش کلیدی در موفقیت کسبوکارها ایفا میکنند. به این ترتیب، فیناپ نه تنها در ترویج و توسعه بازاریابی رویداد در حوزه فینتک موفق بوده، بلکه با ارائه فرصتهای بینظیر برای تعامل و شبکهسازی، به پیشبرد اهداف بازاریابی شرکتها کمک شایانی کرده است.
۷
سال فعالیت مستمر
۱۹
رویداد
۸۰۰۰+
شرکت کننده
۲۳۰+
سخنران
۱۲۰+
حامی
۱۰۰۰۰+
دنبال کننده
۳
شهر
بازاریابی رویداد چیست؟
بازاریابی رویداد (Event marketing) یکی از استراتژیهای تبلیغات است و از طریق این ابزار بازاریابی میتوان یک نام تجاری را از طریق فرآیندی تعاملی و ایجاد تجربیات به یادماندنی، در ذهن مخاطبان ماندگار کرد.
بازاریابی رویداد روشی اثربخش برای ارتباط با مشتریان و جلب اعتماد آنها است. بازاریابی رویداد را میتوان ترکیبی از بازاریابی تجربی (Experiential Marketing) و بازاریابی محتوا (Content marketing) دانست.
شرکتها میتوانند با داشتن یک برنامه بازاریابی رویداد در کنار کمپینهای دیجیتال خود، حتی در یک بازار شلوغ، متمایز شده و ارتباط معنادار و طولانیتری با مشتریان خود ایجاد کنند.
بازاریابی رویداد از احساسات استفاده میکند و مبتنی بر این واقعیت است که مردم آنچه را که تجربه میکنند به خاطر میسپارند.
چرا بازاریابی رویداد مهم هست؟
داشتن تجربههای واقعی در زندگی جذاب است و میتوانند به خاطرات ما بسیار عمیقتر از هر چیز دیگری شکل دهند و رویداد هم یک تجربه واقعی است.
رویدادها با به نمایش گذاشتن محصولات، انجام سخنرانیهای زنده، ارائه تجربیات و تعاملات رو در رو، نسبت به انواع دیگر محتوا ارزش بیشتری به مشتریان ارائه میدهند، درواقع رویداد حاصل ترکیب ارزش با تجربه است.
همچنین رویدادها با مهیا کردن امکان ایجاد ارتباط بین فردی، میتوانند به ایجاد رابطه با مشتریان قبلی و مشتریان آینده کمک کنند.
رویدادها با ایجاد فرصت آشنایی مستقیم با شرکتها برای مصرفکنندگان، موجب درک بهتر شخصیت برند و تقویت تصویر برند میشوند.
" تمرکز، ویژگی اصلی بازاریابی رویداد است که از چند وجه برای کسبوکار خلق ارزش میکند "
فیناپ چگونه با استفاده از بازاریابی رویداد به کسبوکارها کمک میکند؟
1. تولید محتوایی جامع و بهروز از مفاهیم و تعاریف و نقطه نظرات کارشناسان پیرامون موضوعات اصلی رویداد
2. گردهم آوردن مخاطبان هدف و کارشناسان در کنار سرمایهگذاران و فعالان اصلی و ایجاد فرصت شبکهسازی و بهرهبرداری از اثر شبکهای آن
3. ایجاد فرصت خلق کانالها و توسعه بازارهای جدید از طریق معرفی ایدهها و محصولات جدید
4. امکان بهرهبرداری از محتوای تولیدشده برای مخاطبان پس از رویداد و به حداقل رساندن هزینههای آموزش از طریق تولید محتوا
5. امکان فرهنگسازی و افزایش اشتیاق در مخاطبان با برگزاری رویدادهای دورهای (همانند اپل و سامسونگ برای معرفی پرچمدار جدید)
6. امکان استفاده از تمامی المانها و ابزارهای بازاریابی بهصورت یکپارچه و بهرهبرداری از ابزارهای فناوری برای به حداقل رساندن هزینهها و جذب حداکثری مخاطبان
سرویس ها و خدمات بازاریابی مبتنی بر رویداد فیناپ
طراحی استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد طبق نیازهای سازمان
برنامه ریزی بودجه رویداد
برنامهریزی، طراحی، سازماندهی و اجرای رویداد
انتخاب محل برگزاری رویداد و مذاکرات لازم
مدیریت حملونقل و اسکان مهمانان خارجی در صورت وجود
طراحی و بسایت رویداد
طراحی محتوای رویداد و انتخاب سخنرانها
طراحی و اجرای دکور رویداد
عکاسی و فیلمبرداری از رویداد
برنامهریزی و طراحی رویداد رونمایی از محصول
برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی
برگزاری و پخش رویداد غیرحضوری(آنلاین)
ایدهپردازی و ارائه راهکارهای خلاقانه برای برگزاری رویداد
تأمین و تولید محتوای رویداد
طراحی گرافیکی و هویت بصری رویداد
تبلیغات دیجیتال و ارتباطات رسانهای
برگزاری نشست خبری
تأمین و تولید محتوای رویداد
طراحی گرافیکی و هویت بصری رویداد
تبلیغات دیجیتال و ارتباطات رسانهای