



بازاریابی رویداد چیست؟
بازاریابی یکی از فعالیتهای اصلی هر کسبوکار محسوب میگردد. هدف اصلی بازاریابی شناسایی نیازها و یافتن بهترین راه پاسخگویی به آنها از طریق تحقیقات درباره المانهای بازار، روندها و نظرات مشتریان است. این علم در طی سالهای اخیر با ورود فناوری اطلاعات به دنیای کسبوکار دچار تغییر و تحولات فراوانی شده است. در طی دو دهه اخیر شاهد ظهور و افول مفاهیم بسیاری در دنیای بازاریابی بودهایم و در کنار آنها بعضی از روشها و مفاهیم توانستهاند که جای خود را بهعنوان مهمترین مفاهیم بازاریابی تثبیت نموده و مورد توجه بسیاری از شرکتها و سازمانها در راستای پیشبرد و دستیابی به اهدافشان قرار گیرند.
مهمترین دغدغه شرکتها در خصوص انتخاب ابزار مناسب جهت پیشبرد برنامه بازاریابی خود در زمینه نفوذ به بازار، معرفی محصول جدید و بهبود ارزش ویژه برند خود با آن مواجه هستند، اثربخشی ابزار، تأثیرگذاری صحیح نحوه معرفی و هدفگیری صحیح مخاطبان است. بر این اساس مدیران بازاریابی همواره به دنبال افزایش بهرهوری کمپینهای سالانه خود از طریق بهینهسازی ابزار مورد استفاده در زمینههای نامبرده میباشند. از آنجایی که بهرهوری بازاریابی رویداد طبق بررسیهای صورت پذیرفته بسیار بالا است، لذا بدون اغراق میتوان گفت که برگزاری رویداد و بازاریابی رویداد درحال حاضر به مهمترین روش/ابزار بازایابی برای شرکتها تبدیل شده است.
۱۴
رویداد
۳
شهر
۳۲۰۰+
شرکت کننده
۱۳۶+
سخنران
۸۰+
حامی
۵۰۵۰+
دنبال کننده
بازاریابی رویداد چیست؟
بازاریابی رویداد (Event marketing) یکی از استراتژیهای تبلیغات است و از طریق این ابزار بازاریابی میتوان یک نام تجاری را از طریق فرآیندی تعاملی و ایجاد تجربیات به یادماندنی، در ذهن مخاطبان ماندگار کرد.
بازاریابی رویداد روشی اثربخش برای ارتباط با مشتریان و جلب اعتماد آنها است. بازاریابی رویداد را میتوان ترکیبی از بازاریابی تجربی (Experiential Marketing) و بازاریابی محتوا (Content marketing) دانست.
شرکتها میتوانند با داشتن یک برنامه بازاریابی رویداد در کنار کمپینهای دیجیتال خود، حتی در یک بازار شلوغ، متمایز شده و ارتباط معنادار و طولانیتری با مشتریان خود ایجاد کنند.
بازاریابی رویداد از احساسات استفاده میکند و مبتنی بر این واقعیت است که مردم آنچه را که تجربه میکنند به خاطر میسپارند.
چرا بازاریابی رویداد مهم هست؟
داشتن تجربههای واقعی در زندگی جذاب است و میتوانند به خاطرات ما بسیار عمیقتر از هر چیز دیگری شکل دهند و رویداد هم یک تجربه واقعی است.
رویدادها با به نمایش گذاشتن محصولات، انجام سخنرانیهای زنده، ارائه تجربیات و تعاملات رو در رو، نسبت به انواع دیگر محتوا ارزش بیشتری به مشتریان ارائه میدهند، درواقع رویداد حاصل ترکیب ارزش با تجربه است.
همچنین رویدادها با مهیا کردن امکان ایجاد ارتباط بین فردی، میتوانند به ایجاد رابطه با مشتریان قبلی و مشتریان آینده کمک کنند.
رویدادها با ایجاد فرصت آشنایی مستقیم با شرکتها برای مصرفکنندگان، موجب درک بهتر شخصیت برند و تقویت تصویر برند میشوند.
" تمرکز، ویژگی اصلی بازاریابی رویداد است که از چند وجه برای کسبوکار خلق ارزش میکند "
فیناپ چگونه با استفاده از بازاریابی رویداد به کسبوکارها کمک میکند؟
1. تولید محتوایی جامع و بهروز از مفاهیم و تعاریف و نقطه نظرات کارشناسان پیرامون موضوعات اصلی رویداد
2. گردهم آوردن مخاطبان هدف و کارشناسان در کنار سرمایهگذاران و فعالان اصلی و ایجاد فرصت شبکهسازی و بهرهبرداری از اثر شبکهای آن
3. ایجاد فرصت خلق کانالها و توسعه بازارهای جدید از طریق معرفی ایدهها و محصولات جدید
4. امکان بهرهبرداری از محتوای تولیدشده برای مخاطبان پس از رویداد و به حداقل رساندن هزینههای آموزش از طریق تولید محتوا
5. امکان فرهنگسازی و افزایش اشتیاق در مخاطبان با برگزاری رویدادهای دورهای (همانند اپل و سامسونگ برای معرفی پرچمدار جدید)
6. امکان استفاده از تمامی المانها و ابزارهای بازاریابی بهصورت یکپارچه و بهرهبرداری از ابزارهای فناوری برای به حداقل رساندن هزینهها و جذب حداکثری مخاطبان
سرویس ها و خدمات بازاریابی مبتنی بر رویداد فیناپ
طراحی استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد طبق نیازهای سازمان
برنامه ریزی بودجه رویداد
برنامهریزی، طراحی، سازماندهی و اجرای رویداد
انتخاب محل برگزاری رویداد و مذاکرات لازم
مدیریت حملونقل و اسکان مهمانان خارجی در صورت وجود
طراحی و بسایت رویداد
طراحی محتوای رویداد و انتخاب سخنرانها
طراحی و اجرای دکور رویداد
عکاسی و فیلمبرداری از رویداد
برنامهریزی و طراحی رویداد رونمایی از محصول
برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی
برگزاری و پخش رویداد غیرحضوری(آنلاین)
ایدهپردازی و ارائه راهکارهای خلاقانه برای برگزاری رویداد
تأمین و تولید محتوای رویداد
طراحی گرافیکی و هویت بصری رویداد
تبلیغات دیجیتال و ارتباطات رسانهای
برگزاری نشست خبری
تأمین و تولید محتوای رویداد
طراحی گرافیکی و هویت بصری رویداد
تبلیغات دیجیتال و ارتباطات رسانهای